Recentment WhatsApp ha comunicat que permetrà realitzar compres directes des de la mateixa aplicació. És el que es coneix com a compres in app.
Així, les empreses podran crear catàlegs de productes, amb fotos i detalls, i permetre la seva compra sense haver de sortir de la mateixa aplicació. I tot això aprofitant la facilitat de difusió que ofereix. Una novetat que l’empresa està provant en dispositius Apple de països com Brasil, Alemanya, Índia, Indonèsia, Mèxic, Regne Unit i Estats Units.
Es tracta d’una característica innovadora que serà molt útil a les petites empreses i que és el primer pas de convertir WhatsApp al model Facebook. Característica que també ha implementat Instagram, també de Facebook, que ja permet poder vendre a través de l’aplicació. Això sí, mitjançant catàlegs de tercers, com el que es pot crear amb les nostres ofertes de creació de botigues online.
Segurament aquest és el primer pas d’un procés de canvi que portaria a un canvi de model, que passaria d’una eina de missatgeria massiva amb potencial de venda, a una plataforma massiva de venda amb missatgeria global inclosa.
Per poder-ho fer caldrà instal·lar WhatsApp Business. És gratuït i permetrà incloure perfils de l'empresa i altres dades útils; la Intel·ligència Artificial és usada en aquesta plataforma i permet interactuar amb els usuaris per resoldre dubtes i preguntes del producte o servei.
També caldrà crear i mantenir un catàleg de productes actualitzat i facilitar la interacció entre els teus clients i la teva empresa, a més a més, és una eina útil per mostrar els productes i serveis nous.