Per començar cal explicar que Google Analytics 4 és la nova generació de propietats d'Analytics, que són hereves directes de les propietats Web+App, llançades el 2019, i per evitar confusions: les Web+App han passat a anomenar-se GA4. Aquest canvi en part, és degut al focus en la privadesa i la guerra contra les cookies de tercers, que Google es va comprometre a eliminar de Chrome.
Si ens fixem en el què en l’informe que es pot trobar a la pàgina inicial del nou Analytics, veurem que igualment es poden trobar respostes a les clàssiques preguntes:
- D'on vénen els usuaris.
- Quines són les campanyes amb millor comportament.
- Quines fonts atrauen trànsit a la teva web.
- Estadístiques que ajudaran a millorar la teva estratègia.
Però un dels principals canvis ve en la forma com recull la informació, que és principalment a través dels esdeveniments, que a GA4 és una acció o interacció que un usuari té amb el teu lloc web o aplicació i que es pot mesurar de manera independent.
A la versió UA, els esdeveniments es podien separar en accions, categories i etiquetes que omplien a través de codi, el model de dades de Google Analytics 4 és molt més flexible, això vol dir que hi ha menys restriccions i camps/paràmetres obligatoris en comparació amb la UA.
La classificació d'esdeveniments a Google Analytics 4 és de la manera següent:
1. Esdeveniments automàtics: Aquests s'activen quan es produeixen interaccions bàsiques a l'aplicació o al lloc web com la visita a la pàgina, la primera vegada d'ingrés al lloc, la quantitat de clics que porten a un domini extern, entre d'altres.
2. De mesurament millorat: Si s'activa la funció de mesurament millorat, Google Analytics 4 mesurarà els esdeveniments esmentats al punt 1, juntament amb esdeveniments com la descàrrega de fitxers, la interacció de vídeos i cerques al lloc.
3. Esdeveniments recomanats: Serveixen per mesurar funcions i comportaments addicionals i que ajuden a tenir un informe més útil. Pots mesurar esdeveniments com un inici de sessió, una compra finalitzada, quan un usuari comparteix el teu contingut, comença o finalitza un vídeo.
4.Esdeveniments personalitzats: Aquests esdeveniments, com el seu nom ho diu, són creats pel propietari del compte per mesurar accions que els altres esdeveniments no puguin mesurar. Un exemple pot ser el mesurament d'enviament de formularis o formularis de contacte.
En propers posts continuarem explicant més aspectes important d’aquest nou GA4.