Aquests títols haurien d’estar optimitzats per SEO, per tant la paraula clau que es vol posicionar a la pàgina, hauria d’estar continguda en aquest títol. Preferiblement hauria d’estar a l’esquerra, i també és molt important si es pot posar la paraula clau ben bé al principi del títol. però també se sap que no sempre es poden seguir al peu de la lletra totes les normatives SEO.
Com que les paraules clau són un dels eixos fonamentals d’una estratègia SEO, quan es fa una auditoria és molt útil saber quines paraules clau estan sent posicionades, quins errors s’estan fent, i també quines oportunitats no s’estan aprofitant com caldria.
Si s’està fent una auditoria interna i es pot tenir accés al Google Search Console, es pot anar a la pestanya d’analítica de busca, i allà es podran veure totes les paraules clau per les que la web està sent consultada a Goolge. En cas de no tenir aquest accés, hi ha eines com Sistrix, SEMRush o Ahrefs, que ens poden ajudar a obtenir aquesta informació.
Concretament Ahrefs pot ser una eina molt útil, ja que si busquem la URL del domini que volem analitzar, i anem a la pestanya de “Top Pages”, podrem veure les URL’s que estan rebent més tràfic orgànic, i també la paraula clau que els hi porta aquest tràfic.
Un altre factor a tenir en compte són les meta descripcions, però en aquest cas hi ha qui els hi dona més o menys importància, però realment sí que tenen un cert pes, i per tant cal treballar-les i tenir-les en compte. L'ideal seria que les meta descripcions tinguin menys de 156 caràcters i que a més incloguin la paraula clau SEO per la qual es vol posicionar el contingut.
En el proper post continuarem parlant de com optimitzar el contingut de la pàgina web.