a) Document escrit
- Aquest punt és important, no n’hi ha prou que estigui a la ment d’algú, ha d’estar pensat pels qui el llegiran, analitzaran, aprovaran o invertiran.
b) Té un contingut sistematitzat i estructurat
- Cal realitzar una sèrie d’estudis i d’anàlisis, per poder explicar el passat i el present, i junt amb l'anàlisi del mercat, permetre deduir les possibles oportunitats o amenaces futures per l’empresa i les fortaleses i debilitats de la mateixa o dels seus competidors.
- Indica els objectius de marketing fixats per l’empresa en un període de temps concret.
- Desenvolupa totes les estratègies a seguir per aconseguir els objectius fixats en el pla.
- Es detallen els mitjans d’acció, marcats a partir de les estratègies, que permetran aconseguir els objectius.
- Reflecteix tots costos i també resultats dels plans d’acció i els objectius. Es determinaran les despeses, el benefici i el marge de contribució.
c) Defineix clarament els camps de responsabilitat i els procediments de control
- És molt important que els objectius siguin mesurables, i per tant, que s’analitzin, que se segueixi el seu compliment o no, i que s’expliquin les possibles desviacions sobre aquests objectius fixats, així com les accions correctores per superar les desviacions observades.
El pla de màrqueting millora la posició competitiva, prepara a l’empresa per poder respondre a l’entorn, i als canvis que es puguin produir, per tant és un element de gestió bàsic, i per fer-lo cal comptar amb els millors programes de gestió, com tots els que tenim a Micrològic, pensats especialment per les necessitats de les petites i mitjanes empreses.