A les empreses i organitzacions contínuament s’estan prenent decisions en totes les àrees, que es poden classificar en funció del seu impacte sobre l’organització com a operatives, de planificació i estratègiques.
Cada una d’aquestes decisions impliquen activitats i exigeixen diferents
- Decisions operatives: Diàriament totes les empreses adquireixen productes o serveis (compren) als proveïdors, els transformen (fabriquen), els oferten als seus clients (venen) i s’encarreguen que aquests paguin pel producte o servei rebut (cobren), i també donen servei post venda.
Operar és realitzar, dur a terme quelcom o produir en les coses l’efecte desitjat. A l’empresa és el procés en el que a partir dels recursos utilitzats per la mateixa, s’obté el producte que s’ofereix al mercat.
- Decisions estratègiques: Activitats relacionades amb la direcció com són diagnosticar, decidir, planificar, controlar, alinear.
Dirigir és dur a terme quelcom cap a la seva fita. És el procés d’actuar sobre el nivell de planificació i d’operació per arribar als resultats esperats.
Visió estratègica: analitza l’impacte de les decisions sobre la missió, mira cap a fora i el seu àmbit temporal és a llarg termini (3 o 5 anys).
Perspectiva de planificació: analitza l’impacte de les decisions o accions sobre els resultats de l’empresa amb un enfocament intern i el seu àmbit és anual.
Perspectiva operativa: es preocupa dels efectes d’una decisió sobre el dia a dia, i és una visió a curt termini.
Per poder fer totes aquestes tasques i dur a terme amb èxit la planificació i l’execució d’un pla de màrqueting, és imprescindible que l’empresa compti amb els millors programes de gestió, i a Micrològic els tenim tots, us informem?