Aquest tipus de software consten de varies funcionalitats per poder gestionar tant les vendes com les dades dels clients d’una empresa:
- Automatització de processos i promoció de vendes
- Magatzem de les dades dels clients per poder afegir informació de totes les transaccions
- Generació de reports, panells de dades i/o indicadors de les claus de negoci
- Seguiment de les campanyes de màrqueting i creació de segments lligats a estratègies concretes
- Gestió de les oportunitats de negoci
- Anàlisi i projecció de vendes
Els sistemes CRM van estretament lligats a les estratègies de màrqueting, ja que permeten identificar els “leads” més valuosos per una empresa, i poder crear un sistema de relacions que permetin extreure’n el màxim profit, venent i també fidelitzant a aquest tipus de clients.
Tenir un bon CRM és fonamental per realitzar accions de màrqueting estratègiques i que ajudin a aconseguir els objectius que es defineixin, ja que en un context com l'actual, les accions de promoció o comunicació han de ser segmentades i dirigides el màxim possible, per augmentar ratios de conversió i minimitzar costos, tant per lead com per client.
No cal dir que el CRM és també clau per poder gestionar més eficientment els departaments comercial i de màrqueting, especialment en el cas de les pimes, ja que ajuda a professionalitzar el cicle de vendes i realitzar un seguiment precís i personal a cada lead, i això es transforma en millors resultats de venda.
En definitiva, el CRM és un programari centrat en el client, que té com a finalitat saber el què vol i necessita cada client, per millorar la seva relació amb l'empresa, i assegurar un augment les vendes.
MÉS INFORMACIÓ?