La Cadena de Gestió de Subministres (SCM) en realitat és el cicle de vida d’un producte o d’un servei, des de la seva creació, fins al seu consum final i, per tant, l’SCM contempla tota la vida d’un producte, des de la seva planificació, desenvolupament i distribució.
Dins del Suply Chain Management s’inclouen totes les activitats de:
- Compres
- Estocs
- Producció
- Magatzem
- Logística
- Finances
- Vendes
- Màrqueting
- Agents participants com a clients, proveïdors, transport, intermediaris, proveïdors, etc.
Si es coneixen aquestes dades, es pot resumir l’SCM en la gestió de demanda i oferta d’una empresa, i per tant podrà optar per un model de treball d’alt rendiment, i que unifiqui tots els departaments per aconseguir una major efectivitat, i per això és imprescindible que l’encarregat de la Cadena de Gestió de Subministraments tingui capacitats negociadores, visió d’aprovisionament, demanda i control sobre els agents involucrats.
El principal objectiu és coordinar tots els eslavons de la cadena de subministres creant una traçabilitat entre tots. I una de les avantatges més grans de l’SCM, és que permet a les empreses disminuir costos en logística i millorar el benefici d’operativa.
Altres elements a destacar són:
- Reducció de temps
- Baixada de costos
- Perfecciona fluxos d'informació
- Controls de qualitat
- Millores de producte
- Qualitat en la presa de decisions
- Previsions d'incidències
- Satisfacció del client final
Finalment és molt important apuntar que tot el procés de la Cadena de Gestió de Subministres ha d’anar acompanyat d’un software ERP, que ens permeti obtenir informació, explotar-la i prendre decisions al respecte, donant un valor afegit i intel·ligència al procés.