Per als usuaris, el Marketplace representa més practicitat, ja que es poden veure en un mateix lloc web les ofertes de diversos venedors, i així és possible comparar i triar el millor preu fàcilment.
A més, es pot comprar en diverses botigues diferents i realitzar només un pagament, en lloc de passar per múltiples processos de pagament en diversos llocs.
Al seu torn, per als comerciants és sinònim de col·laboració. Anunciant els seus productes en un Marketplace, les empreses - siguin grans o petites - guanyen més visibilitat i aconsegueixen augmentar les vendes.
El concepte és el mateix que justifica l'èxit d'una botiga física en un shopping center. La gent pot entrar per comprar el producte d'una altra botiga, però veuen els productes de la teva vidriera i t’acaben comprant a tu també. El Marketplace és un aparador en un shopping center virtual.
A més de la visibilitat, les empreses també guanyen en reputació al costat del consumidor. Quan una botiga més petita i no tan coneguda col·loca el seu producte al Marketplace d'un gegant de mercat, aconsegueixes trencar algunes objeccions de compra lligades típicament a la manca de confiança.
Si es volen fer negocis en un Marketplace el procés és simple, però requereix atenció. Bàsicament, has de registrar la teva empresa i els teus productes. A partir d'aquí els productes comencen a ser mostrats, apareixen en enquestes i els són suggerits als usuaris d'acord amb el seu historial de recerques i compres.
Cal saber quina és la comissió que cobra l'empresa que administra el Marketplace. La comissió correspon a un valor que va del 9,5% al 30% de cada venda realitzada. La variació correspon a el nivell de divulgació que es demani durant el registre: com més gran sigui la visibilitat dels teus productes, major serà la comissió.
Un altre punt que necessita atenció és l'elecció del Marketplace és ll públic, ja que hi poden haver perfils subtilment diferents, tant en relació als seus interessos com a factors demogràfics. Per això, és important que es registri al Marketplace que té usuaris més alineats amb el perfil dels clients de la marca.
Finalment, cal llegir també les polítiques i termes de la plataforma triada. Hi ha l'obligació d'adaptar-te a aquestes condicions. En cas contrari, es poden rebre denúncies dels clients i ser retirat de la plataforma o penalitzat d'altres maneres.
Tingues en compte que les empreses que mantenen un Marketplace són molt estrictes amb el compliment de les normes. Després de tot, la seva reputació està en joc.