És el nivell “més intern”, i consisteix en la correcta optimització de la web a partir de totes les possibilitats tant de contingut, com d’estructura.
Inclou aspectes com la creació de contingut per a una pàgina web, i la correcta utilització de paraules clau, l'optimització d'etiquetes i les seves estructures, el funcionament de l'enllaç (url) intern, optimització d'imatges, indexació i més.
Aquesta àrea del posicionament web, té a veure més amb relacions públiques que amb algun element al lloc mateix.
El link building és la pràctica de generar contingut i relacions amb altres creadors perquè ells citin la teva web a través d’un link, i així derivar trànsit de qualitat i millorar el teu reconeixement de marca.
Per això, es realitzen tàctiques com la creació de contingut per a blocs externs, relacionar-se amb altres creadors o influencers del sector perquè facin esements, fer que la marca tingui presència a les xarxes d'una altra marca, o esdeveniments, entre d'altres tàctiques.
L’àrea tècnica té a veure amb la configuració mateixa del lloc per a la seva correcta indexació en els motors de cerca.
Consisteix en millores a la velocitat del lloc, optimització de l’estructura interna, disseny responsive, Sitemap, canonicalització, hreflang, entre altres.
S’estima que els cercadors contemplen més de 200 variables a l’hora de decidir quin és el llistat de pàgines que es mostrarà als resultats orgànics per a un determinat criteri de cerca.
Les fórmules dels algoritmes dels cercadors no són conegudes, atès que, altrament, els resultats es podrien manipular fàcilment per part dels administradors de web (webmasters)*.
Malgrat tot, es coneixen per l’experimentació i les recomanacions dels propis cercadors quins són els elements més importants per al posicionament.