Si es comença a definir l’estratègia de producte, caldrà tenir en compte atributs interns com la forma, el rendiment o la capacitat física, altres d’externs com l’etiquetat, l’envàs o l’embalatge, i també els intangibles, com la marca, el tipus de comunicació que es faci, l’origen del producte, les garanties, etc.
Aquesta estratègia de producte, dependrà de factors com la competència, l’elasticitat de la demanada, factors psicològics, aspectes legals, costos de mk i de comercialització, etc. Sempre ha d’estar alineada amb els objectius estratègics de l’empresa, i amb l’estratègia global dels altres components del mk mix: producte, promoció i distribució.
Pel que fa a la distribució, caldrà tenir en compte el canal, que pot ser directe, curt o llarg, i la modalitat de distribució, podent ser exclusiva, selectiva o intensiva; dependrà del segment al que es dirigeixi l’empresa, de la forma d’entrada, de l’utilitzat per la competència, d’aspectes legals i de l’estratègia corporativa i de marketing definida.
Una de les formes de distribució que està guanyant cada vegada més importància, és el comerç electrònic que permet accedir a un nombre cada vegada major de clients potencials.
I pel que da a la comunicació l’empresa ha d’aconseguir transmetre al client la connexió entre les seves necessitats i l’oferta de l’empresa. Cal considerar aspectes com són el tipus de producte, la forma d’entrada i l’estructura de distribució en el país, la fase del cicle de vida del producte, el posicionament de la marca, el nivell competitiu dels mercats, els aspectes legals, etc.
Com sempre a Mircològic som els grans aliats de les empreses a l’hora de definir les seves estratègies, ja que tenim els programes i softwares de gestió més funcionals per les PIMES.