I durant aquests primers 12 mesos des de l'entrada en vigor d'aquest Reial decret, les empreses que, d'acord amb la disposició final vuitena de la Llei 18/2022, de Creació i Creixement d'empreses, estiguin obligades a emetre factures electròniques en les transaccions amb empresaris i professionals, hauran d'acompanyar les factures electròniques esmentades d'un document en format PDF, que asseguri la seva llegibilitat per a les empreses i professionals per als quals encara no hagi entrat en vigor aquesta obligació de rebre factures electròniques, excepte quan el destinatari de les factures electròniques accepti voluntària i expressament rebre-les en el format original.
Tot això ho expliquem perquè el passat mes de juny es va presentar un Borrador del Reglament Tècnic de la Llei en referència a la factura electrònica, que és un fitxer electrònic que conté tota la informació d’una factura, i que ha d’estar validada per un certificat digital reconegut per l’Agència Tributària, i de manera que ja queda validada fiscal i L, i per tant no hi ha necessitat d’imprimir-la.
El nostre ERP ja permet emetre factures amb aquests requisits tècnics necessaris per a poder treballar amb les administracions públiques i també amb les empreses privades.
Segons dades del Ministeri d’Indústria aquest tipus de factures poden contribuir a estalviar més de 120 milions d’euros cada any, i també a evitar l’ús del paper i evitar la generació de residus, consum de recursos naturals, i també problemes de contaminació.
Per altra banda la factura electrònica augmenta la seguretat, perquè incorpora un sistema de xifratge, ja que es tracta d’un enviament directe de l’emissor i al receptor, i es firma digitalment.
Per tant, per poder garantir la validesa d’aquest tipus de factures cal que es pugi verificar l’autenticitat del seu origen, i també la integritat del seu contingut, i el nostre ERP assegura tots aquests requisits. Si voleu més informació no dubteu a contactar amb nosaltres i us ho explicarem amb detall.