- Facilita l’accés a mercats internacionals i suprimeix les barres d’entrada.
- Redueix els costos i el nombre d’intermediaris.
- Comporta un major coneixement del client i una atenció més personalitzada que permet adaptar l’oferta a les seves necessitats
- Obre la porta a un model de venda 24 x 7 (24 hores al dia, 7 dies a la setmana).
- Facilita una compra àgil i còmoda, sense necessitat de desplaçaments.
- Augmenta l’oferta de productes i serveis a disposició del usuaris
- Permet comparar alternatives ràpidament i obtenir-ne els millors preus.
- Proporciona accés a la compra des de qualsevol lloc, en qualsevol moment (24 x 7).
Però abans de llançar-nos a la creació de l’ecommerce cal una reflexió prèvia i una planificació estratègica, per ajudar a garantir l’èxit del projecte. Abans de planificar com serà el nou punt de venda, és necessari plantejar el model de negoci que volem establir a la xarxa.
El més recomanable és elaborar un pla d’empresa que analitzi els aspectes essencials del nostre futur negoci. En aquest sentit, no existeixen receptes màgiques que garanteixin al 100% la viabilitat del negoci, però sí que hi ha certes pautes a tenir en compte a l’hora d’analitzar la idea de negoci:
- Quins objectius esperem assolir?
- Quant ens costa adquirir un client?
- Quines oportunitats i amenaces presenta el sector?
- Qui és la nostra competència i què diferencia la nostra proposta de valor?
- Quin pressupost hem de destinar a la partida d’estoc?
- Quins costos tenim?
- Quin marge de benefici volem obtenir-hi?
Un cop analitzats tots aquests punts podem començar a veure quin és el millor sistema per crear la botiga online, des de Micrològic us podem oferir solucions per crear el vostre comerç electrònic o,la vostra pàgina web.