- Mesurables: la mida, i el poder de compra
- Accessibles: l’empresa ha de poder arribar al consumidor
- Nombroses: gran en nombre o en la rendibilitat de l’empresa.
- Diferenciables: un mateix client no ha d’estar inclòs en dos segments de mercat.
- Que permetin una acció de l’empresa.
Entre els mètodes de segmentació principals es poden citar els següents:
- Geogràfics: país, regió, ciutat, barri, rural o urbà, centre ciutat o perifèria, etc.
- Demogràfics: edat, gènere, mida familiar, renta, educació, religió, etc.
- Psicogràfics: classe social, estil de vida, personalitat, etc.
- De comportament: ocasió de compra i us, actitud davant el producte
Un cop definits els diferents segments, l’empresa ha de seleccionar els que tenen unes necessitats o característiques comuns per concentrar la seva oferta de productes i serveis. La selecció del mercat objectiu es pot realitzar en varis nivells:
- Mk indiferenciat: s’ignoren les característiques especials de cada segment i es concentren en les necessitats i característiques comuns dels clients. El producte i el marketing corresponent es dirigeixen cap a la major part dels clients.
- Mk diferenciat: l’empresa decideix dirigir-se cap a varis segments adaptant la seva oferta a les necessitats de cada un d’ells.
- Mk concentrat: també conegut com marketing nínxol. L’empresa se centra únicament en un segment de la població o un número reduït.
- Micromarketing: pretén un apropament major amb els seus consumidors i per això es coneix com marketing local o individual.
Després caldrà seleccionar el mercat objectiu amb el que l’empresa se centrada, i intentar vendre de la millor manera els seus productes o serveis, amb uns bons programes de gestió, el coneixement profund del públic serà molt més fàcil, i l’estratègia de màrqueting té moltes més possibilitats de ser un èxit.