Perquè cal segmentar el mercat?

Com que no tots els clients tenen les mateixes necessitats o gustos, i els seus hàbits de compra i de consum varien, el que es fa és segmentar el mercat, o el que és el mateix, dividir els clients en grups homogenis, i per fer-ho cal que es compleixin una sèrie de condicions:

Perquè cal segmentar el mercat?
  • Mesurables: la mida, i el poder de compra
  • Accessibles: l’empresa ha de poder arribar al consumidor
  • Nombroses: gran en nombre o en la rendibilitat de l’empresa.
  • Diferenciables: un mateix client no ha d’estar inclòs en dos segments de mercat.
  • Que permetin una acció de l’empresa.

Entre els mètodes de segmentació principals es poden citar els següents:

  • Geogràfics: país, regió, ciutat, barri, rural o urbà, centre ciutat o perifèria, etc.
  • Demogràfics: edat, gènere, mida familiar, renta, educació, religió, etc.
  • Psicogràfics: classe social, estil de vida, personalitat, etc.
  • De comportament: ocasió de compra i us, actitud davant el producte

Un cop definits els diferents segments, l’empresa ha de seleccionar els que tenen unes necessitats o característiques comuns per concentrar la seva oferta de productes i serveis. La selecció del mercat objectiu es pot realitzar en varis nivells:

  • Mk indiferenciat: s’ignoren les característiques especials de cada segment i es concentren en les necessitats i característiques comuns dels clients. El producte i el marketing corresponent es dirigeixen cap a la major part dels clients.
  • Mk diferenciat: l’empresa decideix dirigir-se cap a varis segments adaptant la seva oferta a les necessitats de cada un d’ells.
  • Mk concentrat: també conegut com marketing nínxol. L’empresa se centra únicament en un segment de la població o un número reduït.
  • Micromarketing: pretén un apropament major amb els seus consumidors i per això es coneix com marketing local o individual.

Després caldrà seleccionar el mercat objectiu amb el que l’empresa se centrada, i intentar vendre de la millor manera els seus productes o serveis, amb uns bons programes de gestió, el coneixement profund del públic serà molt més fàcil, i l’estratègia de màrqueting té moltes més possibilitats de ser un èxit.

Tornar al llistat

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar