- Què es farà?: especificar les activitats concretes que es realitzaran.
- Qui ho farà?: definir un responsable.
- Quan estarà conclòs?: cal establir una data de finalització.
Cal tenir en compte que cada estratègia plantejada per aconseguir un objectiu, es materialitza en les accions necessàries per poder aconseguir-ho.
Tal i com hem explicat en els posts anterior en funció dels objectius i les estratègies corporatives, es decideixen les estratègies de cartera, segmentació i posicionament, fidelització i funcionals (producte, preu, distribució, promoció).
Entre ells es pot incloure:
- Modificació de la cartera de productes, nous productes, eliminació de productes.
- Modificació d’atributs interns, externs (etiquetat, envàs i embalatge), de família de productes o productes individuals.
- Adaptacions obligatòries i voluntàries.
- Decisions sobre marques: posicionament, protecció legal (propietat intel·lectual).
Per establir el pla d’acció de preus cal definir si l’estratègia estarà basada en el valor pels clients, en la competència o en els costos.
Pel que fa a la distribució caldrà prendre decisions sobre la longitud del canal (llarg o curt) i l’estratègia de distribució escollida dins de les possibilitats (exclusiva, intensiva o selectiva).
Per la part relativa a comunicació l’empresa compta 5 eines per desenvolupar l’estratègia de comunicació:
- Publicitat
- Promoció de vendes
- Venta directa
- Relacions Públiques
- Marketing directe
Finalment caldrà tenir en compte aspectes com:
- Pagament: quines són les formes habituals en el mercat i el nivell de risc que l’empresa està disposada a assumir.
- Personal: quin nombre de persones cal per atendre el mercat, quin és el seu perfil professional i les habilitats requerides.
- Planificació: totes les accions han d’estar alineades amb els objectius i les estratègies corporatives i de mk.
- Burocràcia: Està tota la documentació en regla?
- Pràctiques: s’han tingut en compte les diferències culturals i pràctiques de negoci al país.
- Partners: s’han escollit els socis adequats.
- Polítiques: quines són les polítiques actuals i previstes de negoci.
- Posicionament: com serà percebut el producte al mercat.
- Protecció: s’han avaluat els riscos i pres les decisions per protegir la propietat intel·lectual de l’empresa.
Per poder passar a l’acció i aconseguir els objectius marcats, cal tenir els programes de gestió que més es puguin adaptar a cada empresa, i aquest és el cas de tots els que oferim des de Micrològic.