Passar a l’acció

Després d’haver planificat i formulat el pla de màrqueting, les empreses han de passar a l’acció, i per fer-ho cal tenir clares les respostes a aquestes tres preguntes:

Passar a l’acció
  1. Què es farà?: especificar les activitats concretes que es realitzaran.
  2. Qui ho farà?: definir un responsable.
  3. Quan estarà conclòs?: cal establir una data de finalització.

Cal tenir en compte que cada estratègia plantejada per aconseguir un objectiu, es materialitza en les accions necessàries per poder aconseguir-ho.

Tal i com hem explicat en els posts anterior en funció dels objectius i les estratègies corporatives, es decideixen les estratègies de cartera, segmentació i posicionament, fidelització i funcionals (producte, preu, distribució, promoció).

Entre ells es pot incloure:

  • Modificació de la cartera de productes, nous productes, eliminació de productes.
  • Modificació d’atributs interns, externs (etiquetat, envàs i embalatge), de família de productes o productes individuals.
  • Adaptacions obligatòries i voluntàries.
  • Decisions sobre marques: posicionament, protecció legal (propietat intel·lectual).

Per establir el pla d’acció de preus cal definir si l’estratègia estarà basada en el valor pels clients, en la competència o en els costos.

Pel que fa a la distribució caldrà prendre decisions sobre la longitud del canal (llarg o curt) i l’estratègia de distribució escollida dins de les possibilitats (exclusiva, intensiva o selectiva).

Per la part relativa a comunicació l’empresa compta 5 eines per desenvolupar l’estratègia de comunicació:

  • Publicitat
  • Promoció de vendes
  • Venta directa
  • Relacions Públiques
  • Marketing directe

Finalment caldrà tenir en compte aspectes com:

  • Pagament: quines són les formes habituals en el mercat i el nivell de risc que l’empresa està disposada a assumir.
  • Personal: quin nombre de persones cal per atendre el mercat, quin és el seu perfil professional i les habilitats requerides.
  • Planificació: totes les accions han d’estar alineades amb els objectius i les estratègies corporatives i de mk.
  • Burocràcia: Està tota la documentació en regla?
  • Pràctiques: s’han tingut en compte les diferències culturals i pràctiques de negoci al país.
  • Partners: s’han escollit els socis adequats.
  • Polítiques: quines són les polítiques actuals i previstes de negoci.
  • Posicionament: com serà percebut el producte al mercat.
  • Protecció: s’han avaluat els riscos i pres les decisions per protegir la propietat intel·lectual de l’empresa.

Per poder passar a l’acció i aconseguir els objectius marcats, cal tenir els programes de gestió que més es puguin adaptar a cada empresa, i aquest és el cas de tots els que oferim des de Micrològic.

Tornar al llistat

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Accepto
Com configurar