Blog

TPV homologat: obligació legal a partir de 2026. Està preparada la teva empresa?

TPV homologat: obligació legal a partir de 2026. Està preparada la teva empresa?

Amb l’entrada en vigor de la Llei Antifrau 11/2021, totes les empreses i professionals hauran d’assegurar-se que el seu sistema de facturació compleix amb els requisits exigits per la normativa vigent. A partir de l’1 de gener de 2026, serà obligatori comptar amb un TPV homologat, tant per a l’emissió de factures completes com de factures simplificades (tickets).

Tot el que la teva empresa ha de saber sobre VeriFactu i com adaptar-s’hi amb Micrològic

Tot el que la teva empresa ha de saber sobre VeriFactu i com adaptar-s’hi amb Micrològic

La digitalització fiscal està transformant la manera com empreses i professionals gestionen les seves obligacions tributàries. En aquest context, VeriFactu es consolida com una peça clau en el procés de modernització fiscal a Espanya. Aquesta nova normativa, impulsada per la Llei Antifrau 11/2021, pretén assegurar la traçabilitat, integritat i inalterabilitat de les factures emeses, per tal de combatre el frau fiscal i millorar el control per part de l’Agència Tributària (AEAT).

Verifactu: tot el que cal saber sobre l’adaptació obligatòria dels programes de facturació

Verifactu: tot el que cal saber sobre l’adaptació obligatòria dels programes de facturació

Amb l’aprovació del Reial Decret 254/2025, ja tenim data oficial: a partir del 1 de gener de 2026, les empreses i professionals subjectes a l’Impost sobre Societats (IS) hauran d’haver adaptat els seus sistemes de facturació a la normativa Verifactu. Els autònoms i altres contribuents (IRPF, IRNR, comunitats de béns...) tindran com a data límit el 1 de juliol de 2026.

VeriFactu i factura electrònica: què són i en què es diferencien?

VeriFactu i factura electrònica: què són i en què es diferencien?

Amb la digitalització fiscal en ple creixement, és essencial que les empreses i autònoms entenguin clarament la diferència entre VeriFactu i la factura electrònica. Tot i que poden semblar el mateix, són sistemes complementaris amb objectius i requeriments tècnics diferents. A Micrològic, t’ajudem a adaptar-te a aquests canvis amb programes de gestió actualitzats i homologats.

Simplifica la gestió fiscal i laboral del teu despatx amb les solucions de Micrològic

Simplifica la gestió fiscal i laboral del teu despatx amb les solucions de Micrològic

La gestió fiscal i laboral continua essent una de les àrees més carregades de feina mecànica dins dels despatxos professionals. La classificació manual de documents, la reorganització constant d'arxius, les nòmines desordenades en múltiples carpetes i la dificultat per trobar la informació quan més es necessita, són problemes que encara afecten moltes assessories. Aquesta situació no només consumeix temps valuós, sinó que augmenta el risc d'errors i redueix la capacitat de dedicar-se a tasques amb més valor afegit.

Digitalitza la teva empresa i millora la seva gestió empresarial amb les solucions adequades

Digitalitza la teva empresa i millora la seva gestió empresarial amb les solucions adequades

En un mercat cada vegada més dinàmic i competitiu, les empreses han d’adaptar-se ràpidament als canvis per seguir sent eficients i rendibles. Una gestió empresarial adequada és clau per optimitzar els recursos, reduir errors i millorar la presa de decisions. I per aconseguir-ho, comptar amb programes de gestió eficients s'ha convertit en una necessitat essencial per a qualsevol negoci, sigui una petita empresa, una pime o un gran grup empresarial.

Solucions de gestió eficient per digitalitzar el teu negoci

Solucions de gestió eficient per digitalitzar el teu negoci

En un entorn empresarial cada vegada més digital, comptar amb soluciones de gestió eficient és clau per optimitzar processos i garantir el compliment normatiu. A Micrològic, oferim solucions de gestió i facturació electrònica que ajuden les empreses i assessories a millorar la seva organització i agilitzar la seva operativa diària.

La facturació electrònica: el canvi inevitable que encara genera dubtes

La facturació electrònica: el canvi inevitable que encara genera dubtes

En un entorn empresarial cada cop més digital, la facturació electrònica s’ha convertit en un element clau per millorar l’eficiència i complir amb les noves normatives. Malgrat això, moltes empreses encara dubten sobre la seva implementació i s’enfronten a diverses dificultats.

La importància de la digitalització

La importància de la digitalització

En el canviant i vertiginós panorama empresarial actual, la digitalització s'ha convertit en una necessitat imperant per a totes les empreses, independentment de la seva mida o sector. La implementació de programes de gestió eficaços és fonamental per a optimitzar les operacions, millorar la presa de decisions i augmentar la productivitat.

Digitalitzar-se o morir

Digitalitzar-se o morir

La pandèmia ha tingut moltes conseqüències, i una d’elles és que ha accelerat la transformació digital de les empreses, i per a moltes empeses això significa un gran repte i una gran transformació que han d’assumir, perquè a dia d’avui el dilema podria ser “digitalitzar-se o morir”.

Digitalització de la informació i de les factures

Digitalització de la informació i de les factures

Des de Micrològic també tenim sistemes per poder fer la digitalització de la informació i de les factures, disposem d’un programa de gestió documental, amb el que també es pot fer l’escaneig i la comptabilització automàtica de les factures, es tracta d’unes aplicacions de software de gestió que poden ajudar a estalviar temps i diners, i a millorar la productivitat empresarial.

Teniu firma digital manuscrita?

Teniu firma digital manuscrita?

La firma digital manuscrita és un sistema legal, ja que l’autenticitat de la signatura està garantida, còmode, ràpid i segur per poder signar qualsevol tipus de document que estigui en format PDF, amb el consegüent estalvi de paper, i també de temps, ja que es poden estalviar molts passos d’impressió i arxiu de documents.

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar