Un altre aspecte fonamental és conèixer el perfil del nostre client 2.0 i els seus hàbits de compra.
Cal tenir en compte que, sovint, el procés de compra en línia difereix substancialment del model de compra tradicional: els e-compradors acostumen a informar-se prèviament abans de comprar un producte; busquen ofertes i promocions; comparen els productes amb els de la competència; etc
Per tant, en aquesta anàlisi caldrà considerar aspectes com els següents:
- Quines paraules clau utilitzen els usuaris per cercar els meus productes?
- Quins són els aspectes que més valora en la compra en línia de la nostra categoria de producte (el preu, la comoditat, etc.)?
- Existeixen diversos segments de clients? Quins són els atributs més definitoris de cadascun d’ells?
Per a qualsevol persona o empresa que vulgui llançar un projecte, una reflexió important és la que permet extreure l’eina de gestió anomenada anàlisi DAFO (SWOT en anglès). Es tracta d’un senzill quadre, que consta de quatre parts diferenciades, les quals es completen amb els factors interns i externs que poden condicionar l’èxit de la nostra empresa.
El DAFO s’ha convertit en una eina molt utilitzada ja que, de manera senzilla, permet veure la situació actual de l’empresa així com també entendre el context en el qual opera.
Una bona estratègia es basarà en treballar un o més dels següents aspectes:
- Potenciar una fortalesa
- Reduir una debilitat
- Aprofitar una oportunitat
- Combatre una amenaça
D’aquesta manera podem anar completant aquest anàlisi previ, i tenir clar com haurà de ser aquest e-commerce, al que podem donar resposta des de Micrològic, ja que podem ajudar a les empreses a tenir una bona presència online.