Més aspectes a tenir en compte del nou GA4

Per tal que tothom pugui preparar correctament el nou GA4, en aquest post explicarem més aspectes importants a tenir en compte, com per exemple els objectius, que en l’antic Analytics tenien un paper important, i ara desapareixen i prenen especial importància les interaccions.

Més aspectes a tenir en compte del nou GA4

les interaccions més importants s'anomenen conversions i porten alguns canvis: Abans els objectius es mesuraven en funció de durada, destí, esdeveniments o una configuració personalitzada. Ara tots aquests factors es mesuraran en esdeveniments i aquests hauran de marcar-se com a conversions.

Google Analytics 4 incorpora la nova eina Exploracions que permet personalitzar la manera com visualitzes les teves dades, per fer-ho tan sols cal arrossegar i deixa anar les variables del teu interès. Un cop configurat, pots compartir-ho amb tercers, exportar les dades o migrar-les a eines com Google Data Studio.

Tot i que GA4 segueix mesurant les sessions a través de l'ID del dispositiu, han creat dos espais d'identitat addicionals per recollir informació dels usuaris. Aquesta acció es fa amb l'objectiu d'adaptar-se a un món cookieless i treure'n profit de tecnologies com la intel·ligència artificial.

Els espais addicionals són els següents:

ID d'usuari: És possible crear ID propis d'usuari per a aquells que iniciïn sessió. Aquestes dades es poden importar i utilitzar per millorar els informes entre dispositius.

Google Signals: Serveix per aprofitar la informació de l'inici de sessió a altres productes de Google com Youtube, Gmail, entre d'altres. Això és de gran ajuda per associar les dades recopilades amb un usuari en particular al nostre lloc.

Per finalitzar aquesta sèrie de tres posts dedicats al nou GA4 volem enumerar els beneficis d'implementar Google Analytics 4:

  • La implementació de l'aprenentatge automàtic cobreix les bretxes a les dades observades a les plataformes anteriors a causa de les restriccions de cookies de tercers. Això significa que l'eina obté informació més intel·ligent en tots els dispositius i plataformes que representen amb més precisió els seus clients i donen suport als seus objectius de màrqueting.
  • Els informes són menys aclaparadors i més intuïtius, per la qual cosa és fàcil trobar informació per etapa del customer journey a tots els dispositius i plataformes.
  • Podràs mesurar la teva aplicació i la teva web en un sol lloc. D'aquesta manera podràs controlar millor les accions de màrqueting que facis a cada etapa i per a cada dispositiu.
  • La privadesa passa a un primer pla amb la creació de noves formes de mesurar el trànsit i els interessos del client potencial que no involucren com a forma única l'ús de cookies.
  • És de gran utilitat per a negocis com l'e-commerce ja que permet tenir mètriques més exactes relacionades amb el sector com ara la monetització i el procés de compra.
Tornar al llistat

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar