L’anàlisi de la situació, una etapa clau

L’anàlisi de la situació és una etapa clau en una empresa que vulgui elaborar un pla de màrqueting, que consisteix en recopilar la major quantitat d’informació possible sobre l’entorn i sobre l’empresa.

L’anàlisi de la situació, una etapa clau

Per poder-ho fer el primer pas és analitzar l’entorn, que es divideix en el macroentorn, on hi trobem les forces socials que influeixen en els individus i organitzacions, forces polítiques, econòmiques, i tecnològiques. I el microentorn, format pels individus i organitzacions més propers a l’empresa i amb els que interactua, tals com proveïdors, intermediaris, competidors, clients, etc.

L’empresa també ha d’analitzar el mercat local i la posició que ocupa dins d’aquest, i també l’entorn internacional del sector de forma global, com a pas previ, a la decisió dels mercats objectiu que l’empresa ha decidit operar.

Per altra banda l’anàlisi intern consisteix en realitzar un estudi, el més detallat possible, de les àrees de l’empresa, i conèixer si els mitjans disponibles són els més adequats per aconseguir els objectius fixats, per poder conèixer les fortaleses i debilitats de l’empresa.

Tot això portarà a la realització d’un anàlisi DAFO, un dels mètodes més utilitzats, ja que és molt útil per la planificació estratègica, i a partir d’aquí es poden identificar les accions de màrqueting que seran la resposta a quatre preguntes:

  • Com es pot explotar cada fortalesa?
  • Com es pot aprofitar cada oportunitat?
  • Com es pot parar una debilitat?
  • Com es pot defensar cada amenaça?

Es tracta d’aconseguir determinades avantatges competitives a explotar, i veure la forma de reduir els problemes.

Tot això no serà possible si l’empresa no disposa de programes de gestió optimitzats, que permetin obtenir tota la informació de l’empresa de manera organitzada, sistemàtica i estratègica, per poder treballar les dades i transformar-les en informació estratègica que permeti prendre les decisions més adequades, a Micrològic disposem de softwares de gestió especialment indicats per les PIMES de qualsevol sector!

Tornar al llistat

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Accepto
Com configurar