En l’àmbit de la comunicació s’han de diferenciar les dades de la informació.
- Les dades són elements de coneixement o representació simbòlica (números, lletres, algoritmes, etc.) que no tenen un significat per si mateixes si estan fora de context.
- En canvi, la informació és un conjunt de dades estructurades, elaborades o processades de manera que tenen un significat per a algú en un moment i lloc determinats.
Les dades es poden processar (associar, combinar i agrupar) de manera que, en un context determinat, poden convertir-se en informació, és a dir, poden proporcionar un significat i un missatge útil per al seu receptor.
La informació és un conjunt de dades que estructurades o ordenades en un determinat context transmeten un significat, afavoreixen el coneixement i permeten resoldre problemes o prendre decisions.
Els informes serveixen per convertir les dades en informació, però a vegades no n’hi ha prou i cal anar més enllà; per exemple, combinant, treballant i analitzant la informació es poden aconseguir coneixements que poden servir, de manera directa o indirecta, per a la presa de decisions. L’anàlisi de dades comercials permet, entre d’altres, descobrir oportunitats de mercat o esbrinar quins són els motius pels quals no s’aconsegueix la fidelitat dels clients.
La informació comercial és un dels actius més importants dels quals pot disposar una empresa, per això la inversió en eines i el temps dedicat a la gestió de les dades dels clients i dels clients potencials es transforma ràpidament en competitivitat i en bons resultats de vendes.
Des de Micrològic treballem amb programes que permeten oferir solucions d’administració, gestió empresarial, hosteleria i comerç, control horari, internet, i digitalització.