En realitat es tracta d’un enfocament que màrqueting que considera que cal mirar cap al client, i fixar els objectius tenint en compte les seves necessitats; per fer-ho cal investigar les necessitats dels diferents segments de consumidors, i adaptar les variables del màrqueting mix, de manera que donin una resposta adequada per satisfer millor els consumidors.
Per poder gestionar correctament aquest enfocament l’empresa disposa d’informació pròpia que ha anat elaborant al llarg del temps, com ara informes sobre el nombre de clients i els seus gustos i preferències. El següent pas serà decidir quina estratègia és més convenient en funció dels objectius que s’hagi proposat l’empresa.
L’aplicació del màrqueting mix requereix una estreta relació amb els altres departaments de l’empresa, per tal de poder prendre les decisions més encertades sobre la gestió del producte, el preu, la distribució i la comunicació.
Finalment, cal elaborar un pla de control per avaluar les accions i calcular-ne la rendibilitat. A partir d’aquesta anàlisi es plantejaran els nous objectius empresarials.
Per poder treballar bé tots aquests aspectes, és important que les empreses disposin de bons programes de gestió (erp-crm) en els que hi pugui haver tota la informació empresarial, i es pugui utilitzar per enfocar l’organització cap al client i cap al present.
A Micrològic estem al vostre costat en tot moment, des de l’estudi de les vostres necessitats, la demostració sense cap compromís per vosaltres de la solució que millor us encaixi, el procés de formació, traspàs de dades i posta en marxa, així com de tot el suport posterior que pugueu necessitar per en la utilització dels programes.