Finalmente analizamos y continuamos

L’aplicació d’un pla de màrqueting en una empresa no s’acaba mai, perquè un cop hem passat a l’acció cal que analitzem i continuem, veient com està anant tot, i si realment l’estratègia, les eines i les accions previstes estan portant a la consecució dels objectius empresarials.

Finalmente analizamos y continuamos

Cal fer un anàlisi de les desviacions, i per fer-ho és important comparar les xifres reals amb les pressupostades per conèixer si l’empresa s’està apropant, o no a aquests objectius, i també cal buscar explicacions en cas que hi haig diferències.

Un augment de la xifra de vendes pot ser deguda a un augment del nombre d’unitats venudes, a l’augment dels preus dels productes, o a tots dos, però està clar que cal saber quin és el motiu per enfocar bé l’estratègia a seguir.

És molt comú a gairebé totes les empreses que els marges comercials s’expressin com a percentatge del preu de venda, pel que una desviació en el marge brut total podria ser causada per variacions en la quantitat de productes venuts, variacions en els preus o variacions en el percentatge del marge sobre el preu de venta.

L’anàlisi de les desviacions permet realitzar un diagnòstic de les àrees en les que l’empresa està actuant de forma correcta, i també d’aquelles que són susceptibles de millora.

Finalment caldrà prendre les mesures per aconseguir que l’empresa prengui el rumb per arribar a la fita proposada, i ser suficientment flexibles per poder realitzar els canvis que siguin necessaris, ja que tot evoluciona tan ràpid que les empreses que es queden encallades en el passat, i que no saben reaccionar a temps als canvis, estan condemnades al fracàs.

Tots els nostres programes de gestió permeten a les empreses tenir més capacitat d’anàlisi, i també molta més llibertat per implementar tots els canvis i les accions correctores necessàries.

Tornar al llistat

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar