Cal fer un anàlisi de les desviacions, i per fer-ho és important comparar les xifres reals amb les pressupostades per conèixer si l’empresa s’està apropant, o no a aquests objectius, i també cal buscar explicacions en cas que hi haig diferències.
Un augment de la xifra de vendes pot ser deguda a un augment del nombre d’unitats venudes, a l’augment dels preus dels productes, o a tots dos, però està clar que cal saber quin és el motiu per enfocar bé l’estratègia a seguir.
És molt comú a gairebé totes les empreses que els marges comercials s’expressin com a percentatge del preu de venda, pel que una desviació en el marge brut total podria ser causada per variacions en la quantitat de productes venuts, variacions en els preus o variacions en el percentatge del marge sobre el preu de venta.
L’anàlisi de les desviacions permet realitzar un diagnòstic de les àrees en les que l’empresa està actuant de forma correcta, i també d’aquelles que són susceptibles de millora.
Finalment caldrà prendre les mesures per aconseguir que l’empresa prengui el rumb per arribar a la fita proposada, i ser suficientment flexibles per poder realitzar els canvis que siguin necessaris, ja que tot evoluciona tan ràpid que les empreses que es queden encallades en el passat, i que no saben reaccionar a temps als canvis, estan condemnades al fracàs.
Tots els nostres programes de gestió permeten a les empreses tenir més capacitat d’anàlisi, i també molta més llibertat per implementar tots els canvis i les accions correctores necessàries.