En general, el disseny de l’estratègia de l’empresa comença amb una anàlisis i acaba amb una síntesis i es fa en 4 etapes bàsiques:
Anàlisis: descripció de l’activitat que realitza l’empresa i comparació amb els seus competidors.
- Definició de les activitats de l’empresa: Com aporta valor afegit als recursos utilitzats per l’empresa?
- Anàlisis del sector industrial escollit: Quines són les forces competitives amb les que cal enfrontar-se?
Síntesis: descripció de com pot ser més exitosa l’empresa.
- Definició dels objectius corporatius: Quins són els objectius a llarg termini de l’empresa?
- Formulació de la planificació de marketing: com arribarem als objectius previstos?
El procés de planificació estratègica comença amb l’elaboració del pla estratègic, seguit pel pla de marketing estratègic (que s’ha d'alinear amb el pla estratègic de l’empresa) amb una temporalitat d’entre 3 i 5 anys, i a continuació el pla de marketing operatiu per aconseguir els objectius marcats en el pla de mk estratègic.
A nivell corporatiu la planificació estratègica comença amb la definició de la missió de l’empresa, a partir de la qual s’han d’establir els objectius de l’empresa. Després l’empresa defineix quina serà la cartera de productes i serveis que oferirà, i la quantitat de recursos que hi dedicarà. Cada unitat de negoci, de producte o mercat elabora plans de mk més detallats que estiguin en consonància amb els objectius corporatius.
Per poder dur a terme tots aquests processos, és imprescindible que l’empresa disposi de les millors eines de gestió, tant per poder analitzar bé les seves dades internes, com per poder aplicar amb avantatge totes les decisions operatives, que a la pràctica són accions i eines concretes, i a Micrològic tenim solucions de gestió especialment pensades per les PIMES.