El més recomanable és elaborar un pla d’empresa que analitzi els aspectes essencials del nostre futur negoci. En aquest sentit, no existeixen receptes màgiques que garanteixin al 100% la viabilitat del negoci, però sí que hi ha certes pautes a tenir en compte a l’hora d’analitzar la idea de negoci:
- Quins objectius esperem assolir?
- Quant ens costa adquirir un client?
- Quines oportunitats i amenaces presenta el sector?
- Qui és la nostra competència i què diferencia la nostra proposta de valor?
- Quin pressupost hem de destinar a la partida d’estoc?
- Quins costos tenim?
- Quin marge de benefici volem obtenir-hi?
Òbviament, tot projecte ha de partir d’uns objectius de base per garantir que té un retorn per a l’empresa (ROI). Sense objectius, és impossible mesurar el grau d’èxit o fracàs de la iniciativa en qüestió, així com també el nivell d’acompliment d’aquests.
En termes de negoci en línia, no existeixen uns objectius comuns o estàndards aplicables a tota mena de projectes, sinó que dependrà de la naturalesa del nostre negoci i els resultats que n’esperem assolir.
Per tant, és molt important establir prèviament els objectius que esperem assolir per tal de dotar d’una raó de ser el nostre projecte. Obrir nous mercats, penetrar en nous segments, incrementar-ne les oportunitat de venda, etc., són alguns del objectius sobre els quals recolzar la nostra nova iniciativa.
Des de Micrològic us podem oferir solucions per poder fer realitat el vostre projecte, i aconseguir els objectius creat una botiga online i millorant la presència a internet.