Per poder definir els objectius empresarials cal tenir clar que es poden definir segons dos paràmetres, un és la jerarquia, i l’altre la naturalesa.
Quan es defineixen els objectius segons la jerarquia cal tenir clar que n’hi poden haver d’estratègics, que marquen cap a on ha d’anar l’empresa, de tàctics, que indiquen allò que cal fer per poder arribar-hi, i d’operatius, que ens indiquen com cal plantejar cada etapa.
A l’hora de definir els objectius de l’empresa segons la naturalesa, hem de tenir ben clar que hi ha els quantitatius, que tal i com el seu nom indica es poden quantificar, i poder ser incrementar la participació en un mercat, augmentar la rendibilitat o el volum de vendes, millorar el nivell de satisfacció i/o fidelització dels clients, augmentar la cobertura de distribució, els beneficis, etc.
Per altra banda, els objectius qualitatius defineixen fites que tenen més a veure amb el branding i el posicionament de l’organització, i poden ser per exemple augmentar la notorietat i millorar l’imatge de marca d’un producte o servei, o reposicionar la marca, o aconseguir una posició relativa en un mercat, o la dimensió mínima necessària, etc.
És molt important que a l’hora de definir i redactar aquests objectius es tingui en compte que han de ser específics, mesurables, abastables, realistes i amb una temporalitat concreta.
Quan l’empresa hagi definit els seus objectius tindrà molt més clar tot el què cal fer per poder-los aconseguir, i això quedarà definit amb una estratègia concreta, que serà com el camí que caldrà prendre per poder-los aconseguir, i per fer-ho serà molt important comptar amb els millors softwares de gestió empresarial, com els que tenim a Micrològic, voleu més informació?