Diferenciar-se i posicionar-se a través de programes CRM

Per a les empreses és molt important diferenciar-se i posicionar-se amb un clar valor diferencial, tot això es pot fer gràcies a programes CRM que parteixen de la base que no tots els clients són iguals, i per tant cal aplicar diferents estratègies segons les característiques i la rendibilitat de cada grup.

Diferenciar-se i posicionar-se a través de programes CRM

Es poden trobar molts classificacions dels diferents tipus de clients, però en aquest post ens basarem amb la que plantegen els autors Kotler i Armstrong, on indiquen que es poden segmentar en funció de la rendibilitat i lleialtat esperades, per adaptar la relació de l’empresa amb cada tipus de client.

De manera que ens trobem amb els següents grups de clients:

  • Estranys: Es tracta d’un grup de clients amb poc potencial de rendibilitat, i una baixa lleialtat. En aquest cas no hi ha una relació directa entre els productes ofertats per l’empresa i les seves necessitats, per tant l’estratègia de relació amb aquest grup recomanada seria la de no invertir res.
  • Papallones: Són un tipus de clients potencialment rentables però poc lleials. Aquí sí que trobem coincidència entre l’oferta de l’empresa i les seves necessitats, però, com que no estan fidelitzats no estaran a l’empresa molt temps i cal aprofitar el moment aconseguint el major nombre de transaccions rentables. Aquí l’estratègia a seguir seria no invertir en ells fins a la propera ocasió de compra.
  • Amics veritables: És el tipus de client ideal, ja que són rentables i lleials al mateix temps. A més a més hi ha una estreta vinculació entre les seves necessitats i l’oferta de l’empresa, per tant es recomana invertir en la relació amb ells, intentar fidelitzar-los, i que creixin i comparteixin les seves experiències positives amb l’empresa
  • Percebes: Són clients molt lleials però poc rentables. La relació entre l’oferta de l’empresa i les seves necessitats és limitada. L’empresa pot intentar augmentar la seva rendibilitat venent-los més o augmentant els preus o reduint els serveis prestats.

Aquestes classificacions tan sols es poden obtenir si es disposa de programes CRM’s, que els que tenim a Micrològic, que permetin treballar les dades dels propis clients, i poder preparar l’estratègia més adequada per cada segment.

Tornar al llistat

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Accepto
Com configurar