En el post anterior vam acabar parlant d’una de les principals formes de mesura d’aquest nou Analytics que són els esdeveniments, i és que GA4 dóna molta flexibilitat en aquest aspecte, les úniques limitacions tenen a veure amb la longitud del nom de l'esdeveniment, i la quantitat d'esdeveniments únics que es poden crear que són 500, això és un factor molt important a tenir en compte ja que un cop creats no es poden eliminar.
Hi ha diferents maneres de poder visualitzar les formes de mesura dels esdeveniments: La primera és desplegant el menú de l'esquerra, a la part de «configurar» i aquí apareix la llista d'esdeveniments, i per veure-ho de forma gràfica podràs anar a Informes > Interacció > Esdeveniments.
Amb la nova propietat de Google Analytics 4 és més fàcil identificar els usuaris en cada etapa del procés de compra o en el seu avenç dins de la web. Això, gràcies al fet que els informes de GA4 treballen amb Machine learning per oferir coneixements significatius i permetre que l'anàlisi se centri en la recerca, en comptes de l'elaboració d'informes.
A la part lateral esquerra es pot veure un apartat anomenat “Cicle de vida” que divideix les dades segons l'etapa en què es trobi l'usuari:
- Adquisició: Dades sobre les fonts que generen trànsit i per les quals arriben a la web o a l'app
- Interacció: Dades que reflecteixen com interactua l'usuari amb la plataforma dividits en esdeveniments, pàgines o pantalles vistes.
- Monetització: Mostra el valor dels ingressos generats per canal. Ja sigui un comerç electrònic o una aplicació.
- Retenció: Mostra informació d'usuaris nous i recurrents.
Per acabar aquest post explicar que Universal Analytics oferia la possibilitat d'unir-se amb Firebase (eina de mesura d'aplicacions). No obstant això, Google Analytics 4 ja ho té implementat, mesurant les dades de tots dos sistemes de la mateixa manera en categories separades. Aquesta informació us apareixerà al desplegable de l'esquerra, a dalt del cicle de vida només en el cas que tinguis una aplicació.