Un altre punt important és la velocitat de càrrega d’una pàgina web, ja que si una pàgina es carrega ràpidament té moltes possibilitats que l’usuari que hi ha arribat s’hi quedi continuï navegant i veient contingut.
Un element clau en el SEO és que la web sigui responsive, és a dir, que es puguin visualitzar i navegar correctament a través de qualsevol dispositiu, sigui PC, tablet o mòbil.
També és bàsica l’arquitectura de la pàgina, tant a nivell de contingut, com també de l’estructura de les URL’s, que l’ideal seria que comencessin amb el nom del domini com a nivell 0, i que les pàgines més importants estiguessin a nivells més propers a aquest primer, i que quan més s’allunyin de l’arrel menys rellevància tinguin les pàgines.
El sitemap, que és un arxiu XML, que conté en el seu interior tot el conjunt de pàgines de la web, i també detalls més particulars com el grau i la freqüència d’actualització de la web, i la importància que s’hagi atorgat a cada una de les pàgines, és un altre factor clau pel SEO.
Cal tenir en compte que els sitemap funcionen com una petjada que indica com està disposada la pàgina web, i què conté en el seu interior, es poden generar a través d’eines o plugins com Yoast SEO o Google XML Sitemaps, i després cal agregar-los a Google Search Console.
L’experiència de l’usuari a la web és un dels elements més important que es parla de posicionament orgànic, ja que es tracta que a la web hi trobi allò que busca, contingut que sigui de valor i que resolgui els seus dubtes o necessitats.