En anteriors posts ja hem explicat que quan es treballa el posicionament d’una pàgina web, un dels principals objectius és arribar a tenir una posició destacada dins dels resultats d’un buscador, com per exemple Goolge, que és EL més conegut, ja que aquestes primeres posicions són sinònim de clics dels usuaris, tenint en compte que més del 80% mai va més enllà de la primera pàgina dels resultats de cerca.
Per poder millorar aquests resultats cal treballar una sèrie d’aspectes tals com la seguretat, sobretot en les botigues online, ja que és bàsic que el nostre comprador senti que està en un territori segur, i per poder-ho aconseguir és important incloure el certificat SSL i el protocol de seguretat https, ja que així se certifica que les dades personals i bancàries seran tractades amb els estàndards oficials de seguretat.
Les paraules clau, o keywords, són una altra variable bàsica en tot aquest procés, ja que són sinònim d’intencions de busca dels usuaris per trobar una informació concreta, cal saber quines són les més importants, i incorporar-les a la nostra estratègia SEO.
També tenen molt pes les imatges, ja que haurien d’estar optimitzades per SEO, i tenir la mida i el pes adequats, per tal que la velocitat de càrrega de la pàgina web sigui el més ràpida possible, així com treballar les metadades, sobretot el text ALT de cada imatge.
I per finalitzar aquest post, cal destacar especialment les busques per veu, que cada vegada són més utilitzades pels usuaris, i per tant cal tenir-les en compte i aplicar-les a la nostra estratègia SEO, per poder aparèixer en les primeres posicions SERPs.