No totes les paraules clau són iguals, ja que hi ha una jerarquia de grups qui són paraules clau principals, secundàries i long tails.
Les paraules clau principals: Inclouen un únic terme, i tenen un enorme nombre de cerques, i de competència. Alimentació és un exemple de paraula clau principal. Però Aquesta paraula genera molta confusió perquè engloba moltes categories; alimentació de pc, alimentació saludable, alimentació a l'embaràs… Escollir-la a la nostra selecció de paraules per posicionar-nos en línia seria un gran error.
Les paraules clau secundàries: Comporten una mitjana de 2 o 3 termes i el volum de cerca per a aquestes paraules segueix sent força gran, igual que la seva competència.
Les Long Tails: Són un grup de paraules que engloba conjunts de 4 o més termes per a una mateixa cerca. Es tracta de frases de cerca molt concretes, amb un menor volum de cerques mensual i una menor competència, per tant permeten un millor posicionament a curt termini.
Així ens queda clar que quants més termes inclogui la teva paraula clau, més fàcil serà posicionar-t'hi. Centra la teva selecció de paraules clau, per començar, en paraules secundàries i long tails; és la millor forma de posicionar-se fàcilment i en menys temps.
En cas que la teva web ja existeixi pots anar a buscar les paraules clau a llocs com Google Analytics, Search Console, Ads, o en plataformes com Sem Rush.
Però si la teva web és de nova creació i no hi ha un històric per analitzar, caldrà fer la selecció en base a suposicions del tipus de paraules que podrien funcionar perquè tenen potencial, però no hi ha la certesa que sigui així. Analitzar resultats periòdicament i observar el comportament d'aquestes paraules serà clau per anar polint la teva estratègia.
Per començar cal escollir la paraula clau principal que representi al 100% el teu negoci. Introdueix aquesta cerca a Google i observa quins negocis es troben entre les 5 primeres posicions dels resultats de cerca.
Aquests 5 negocis són la teva competència directa. Esbrina si cadascun d'aquests llocs web ofereix el mateix que tu, si es dirigeixen al teu mateix públic i quines altres paraules clau utilitzen.
Després anota cada url i paraula clau per la qual es posiciona la teva competència per a la paraula clau escollida. Crea un excel perquè et sigui més fàcil anar fent un seguiment d'aquestes dades.
I finalment utilitza Google Ads per trobar dades contextuals de la teva competència. Has d'introduir cada url posicionada en els 5 primers llocs al cercador de Google Adwords.
Esperem que aquest post us hagi servit per seleccionar les paraules clau més adequades per la vostra web, nosaltres us podem ajudar a crear-la i a preparar-la per a una bona optimització SEO.