Com seleccionar les paraules clau per a la teva web?

Seleccionar les paraules clau per la teva web et servirà per poder-les treballar i, sobretot, mesurar els avenços en posicionament, ja que caldrà dedicar-hi temps i recursos, per tant és important definir fites de posició per a aquelles paraules clau que són importants per SEO.

Com seleccionar les paraules clau per a la teva web?

No totes les paraules clau són iguals, ja que hi ha una jerarquia de grups qui són paraules clau principals, secundàries i long tails.

Les paraules clau principals: Inclouen un únic terme, i tenen un enorme nombre de cerques, i de competència. Alimentació és un exemple de paraula clau principal. Però Aquesta paraula genera molta confusió perquè engloba moltes categories; alimentació de pc, alimentació saludable, alimentació a l'embaràs… Escollir-la a la nostra selecció de paraules per posicionar-nos en línia seria un gran error.

Les paraules clau secundàries: Comporten una mitjana de 2 o 3 termes i el volum de cerca per a aquestes paraules segueix sent força gran, igual que la seva competència.

Les Long Tails: Són un grup de paraules que engloba conjunts de 4 o més termes per a una mateixa cerca. Es tracta de frases de cerca molt concretes, amb un menor volum de cerques mensual i una menor competència, per tant permeten un millor posicionament a curt termini.

Així ens queda clar que quants més termes inclogui la teva paraula clau, més fàcil serà posicionar-t'hi. Centra la teva selecció de paraules clau, per començar, en paraules secundàries i long tails; és la millor forma de posicionar-se fàcilment i en menys temps.

En cas que la teva web ja existeixi pots anar a buscar les paraules clau a llocs com Google Analytics, Search Console, Ads, o en plataformes com Sem Rush.

Però si la teva web és de nova creació i no hi ha un històric per analitzar, caldrà fer la selecció en base a suposicions del tipus de paraules que podrien funcionar perquè tenen potencial, però no hi ha la certesa que sigui així. Analitzar resultats periòdicament i observar el comportament d'aquestes paraules serà clau per anar polint la teva estratègia.

Per començar cal escollir la paraula clau principal que representi al 100% el teu negoci. Introdueix aquesta cerca a Google i observa quins negocis es troben entre les 5 primeres posicions dels resultats de cerca.

Aquests 5 negocis són la teva competència directa. Esbrina si cadascun d'aquests llocs web ofereix el mateix que tu, si es dirigeixen al teu mateix públic i quines altres paraules clau utilitzen.

Després anota cada url i paraula clau per la qual es posiciona la teva competència per a la paraula clau escollida. Crea un excel perquè et sigui més fàcil anar fent un seguiment d'aquestes dades.

I finalment utilitza Google Ads per trobar dades contextuals de la teva competència. Has d'introduir cada url posicionada en els 5 primers llocs al cercador de Google Adwords.

Esperem que aquest post us hagi servit per seleccionar les paraules clau més adequades per la vostra web, nosaltres us podem ajudar a crear-la i a preparar-la per a una bona optimització SEO.

Tornar al llistat

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar