Per això moltes empreses utilitzen programes de fidelització de clients, com les targetes d’alguns supermercats o companyies aèries, amb les quals s’acumulen punts, que el client pot bescanviar per productes o serveis.
A partir dels criteris de segmentació més adequats, l’empresa podrà identificar diferents segments i haurà de decidir quins constituiran el seu públic objectiu. Per escollir els segments, es tindran en compte criteris com ara la dimensió, el creixement potencial i l’aprofitament d’economies d’escala, entre d’altres.
Cada empresa ha de decidir quina és la millor estratègia de diferenciació segons els seus objectius empresarials. Les organitzacions amb una estratègia basada en vendre el màxim nombre d’unitats possible, atès el petit marge de benefici unitari per producte venut, necessitaran una estratègia indiferenciada, és a dir, un producte orientat a un gran nombre de clients amb característiques diferents. En canvi, una empresa orientada a diferenciar-se de la seva competència i dotar el producte d’un alt valor afegit preferirà dirigir-se a menys consumidors però obtenir un benefici més elevat per cada unitat venuda.
Així doncs, la decisió del tipus d’estratègia que s’aplicarà segons la segmentació que s’hagi fet, és una de les decisions més importants a l’hora d’aplicar el màrqueting, i per fer-ho cal comptar amb les millors eines tecnològiques, tan per poder gestionar bé l’empresa, com per poder tenir un complert coneixement dels clients.
A Micrològic disposem d’un ampli ventall de solucions de gestió empresarial, tant offline, com online, ja que tenim softwares que s’adapten a cada cas, sistemes de venda online, aplicacions per registrar la jornada laboral, gestió documental, serveis cloud, telefonia i vídeo conferència, i un servei tècnic i d’assessorament sempre al servei dels nostres clients!