Com més enllaços interns trobis en una pàgina, menor serà la força d'enllaços que un únic enllaç podrà distribuir a altres URL a la teva web. Així mateix, un nombre elevat d'enllaços interns en una pàgina fa que Googlebot rastregi la pàgina de manera més profunda i es consumeixi el pressupost de rastreig més ràpid.
Per garantir que la força dels enllaços es distribueixi de manera equitativa a tots els directoris i pàgines del lloc web, els enllaços interns s'han de configurar sistemàticament; p. ex., sobre la base dels menús o el contingut. Per a Google, la rellevància d’una pàgina secundària també es pot enfortir garantint que el major nombre d’enllaços interns possible sempre hi facin referència amb el mateix text de l'enllaç.
En una estructura vertical dels enllaços cal preguntar-se si la pàgina principal està vinculada amb totes les pàgines de categories importants, i també si hi ha enllaços de pàgines de productes que dirigeixin a pàgines de categories amb temes rellevants.
I en una estructura horitzontal dels enllaços cal veure si hi ha enllaços de pàgines de categories a altres pàgines de categories rellevants, i també si hi ha enllaços de pàgines de productes que condueixin a altres pàgines de productes amb temes similars.
Per altra banda caldrà comprovar els enllaços interns als peus de pàgina i el contingut. Ja que cal tenir en compte que en vincular les vostres pàgines secundàries al mateix text de l'enllaç, s’assegura que la rellevància d'aquestes pàgines objectiu per a Google quedi consolidada.
Què és important?
- Que els enllaços del contingut facin referència a altres pàgines secundàries de temes rellevants.
- Que sempre es fan servir els mateixos textos de enllaços per a enllaços interns a les mateixes pàgines secundàries.
- Que els textos d'ancoratge als peus de pàgina siguin correctes.
- I també si hi ha blocs d’ enllaços més grans en lloc de navegació rellevant i optimitzada pels usuaris.
D’aquesta manera ens assegurarem que l’arquitectura de la pàgina web segueix els paràmetres marcats per Google.