En aquest sentit és molt important fer una busca i veure quines paraules clau o keywords s’estan posicionant a la pàgina web, i quines oportunitats s’estan perdent, que potser podrien pujar les posicions orgàniques de la web.
En aquest punt és important explicar que Google funciona amb un algoritme que s’anomena Google RankBrain, el qual és sumament intel·ligent i capaç d’interpretar quins resultats aconsegueixen més clics que altres, degut a lo atractiu que pugui ser el títol i el seu contingut.
Per altra banda el TrustRank de Google, significa el “Ranking de Confiança en el lloc”, i és un algoritme que fa servir l’empresa per combatre l’spam, i que té la missió d’establir una determinada puntuació a cada una de les pàgines, i així es pot saber el grau de confiança que cada pàgina web té.
Una altre punt a tenir en compte és la mida de les imatges, és molt important que estiguin optimitzades, ja que en molts casos, les webs no comprimeixen les imatges i per tant tenen una velocitat de càrrega molt gran, i això és negatiu per Google i pel SEO.
També és molt important no repetir, ni duplicar el contingut el contingut intern de la pròpia web, i encara menys copiar el contingut d’altres webs externes, això pot suposar una penalització molt gran a la web en la que s’estigui fent.
En aquest camp del contingut la premissa més important és sempre intentar crear contingut que aporti valor a l’audiència, que els ajudi a solucionar els problemes que puguin tenir, o a millorar les seves efectivitats, aquesta és la clau més important de totes, cal tenir sempre en compte que en el món online “el contingut és el rei”.