Un CRM pot ajudar a fidelitzar i millorar la relació amb els clients, facilita els processos de comunicació i vendes, ajuda a optimitzar el temps, aporta informació de gran valor, millora la gestió de les vendes online, i com que porta integrat un software ERP augmenta la seva funcionalitat, per exemple enviant e-mails, i optimitzant tota la informació de la que es disposa.
Aquesta integració permet interactuar amb els clients i també els potencials, comunicar-se efectivament amb ells i fer-ne un seguiment. També es poden controlar contactes, operacions realitzades, estadístiques, etc. També es pot optimitzar més bé el temps gràcies a la integració amb Google Maps i la gestió de rutes.
Amb un CRM és possible millorar el servei, ja que es poden comunicar ofertes, avisos o promocions als clients, mitjançant l’enviament de SMS i mailing, de manera que es pot planificar l’agenda de l’empresa, gestionar horaris, festius, personal necessari, etc.
Un altre funcionalitat molt important d’un CRM és que permet conèixer millor als clients, ja que es pot tenir accés a un sèrie de dades que mostren com és cada client, i quina és la millor forma d’interacció; de manera que sigui possible avançar-se a les seves necessitats, establir filtres, vendes creuades, etc.
Treballar bé un CRM també implica que tota l’empresa, tant la direcció, com el personal, treballin en la mateixa direcció per nodrir la base de dades, amb informacions importants i útils, que ajudin a entendre millor al client i per tant poder-li donar també un millor servei.
Si es té en compte que “la informació és poder”, tota la que es pot obtenir amb un CRM, permetrà crear grans estratègies de màrqueting, que augmentin la interacció, el coneixement i que estiguin directament enfocades a aconseguir objectius com un augment de les vendes.