La clau de les xarxes socials és tenir un estratègia de creació de contingut propi i valuós, i per fer-ho, cal tenir en compte el diferents tipus que podem compartir entre el nostre públic:
- Branding, que són les accions de per donar a conèixer i també per millorar la imatge de la nostra marca, intentant produir un impacte positiu perquè el nostre públic o potencial ens esculli.
- Engagement o compromís, crucial per a la vinculació d'una marca i la seva audiència, es tracta d’establir vincles amb l’audiència, a través d’un contingut de valor, i també de la interacció.
- Accions de venda, directament pensades per promocionar i comercialitzar el nostre producte/servei.
- Ubicació/gelocalització molt útil per a aquelles empreses o botigues que disposin d'un local físic.
- Hashtag, utilitzat per indexar termes i continguts en xarxes, es tracta d’una de línia temàtica, que engloba totes els posts que l’utilitzin.
Les xarxes socials són una eina molt valuosa que ens pot permetre apropar-nos als nostres clients i als potencials, a més ens permeten segmentar de forma molt precisa, i per tant, dirigir les nostres accions a la nostra audiència, per això aquí expliquem alguns els consells per a l'ús de xarxes socials a empreses:
- Identifiqueu a la vostra audiència.
- Determineu els vostres objectius.
- Analitzeu les diferents plataformes i escolliu quina és la que s'adequa al vostre negoci.
- Cada xarxa social ha de tenir contingut en funció del seu públic.
- Desenvolupeu una estratègia de creació de contingut estable i que representi el vostre negoci.
- Fidelitzeu, empatitzeu i connecteu amb els vostres clients.
- Es poden fer ofertes, promocions, concursos mitjançant aquest mitjà.
- Investigueu què fan els seus competidors: Benchmarking
- És molt important interactuar amb els seguidors, i respongui sempre comentaris i missatges.
Són moltes les avantatges que ens poden donar les xarxes socials, però sobretot la possibilitat de tenir un espai a on ser visibles per poder comunicar el valor de la marca, connectar amb els consumidors, i per tant fidelitzar-los.