Els softwares CRM (Customer Relationship Management) són eines imprescindibles per poder gestionar i millorar aquesta relació amb els clients, ja que permeten enregistrar totes les dades que es generen quan un client interactua amb l’empresa en una base de dades de clients.
A partir de la informació enregistrada en els CRM, les empreses poden analitzar la rendibilitat de cada client i el seu potencial de compra, de manera que permet centrar-se en aquells clients amb millors perspectives, i es pot millorar l’eficiència de l’equip comercial.
La informació que s’enregistra a la base de dades de clients pot procedir de les fonts següents:
- Registre de les interaccions dels clients amb el departament comercial que es puguin haver produït tant en els contactes abans de la venda com a les gestions que s’hagin fet en una determinada venda.
- Servei postvenda, és a dir, serveis que s’han prestat al client un cop s’ha fet la venda.
- Interaccions que s’hagin produït a través d’un lloc web; aquest canal permet desenvolupar el màxim nivell de personalització del producte o servei.
Des de Micrològic treballem amb GESCO3, que inclou un CRM, ideal per aquelles empreses que necessiten una solució fàcil d’utilitzar i que estigui integrat amb el programa de gestió.
I també amb SQL PYME, que es tracta d’un ERP que també inclou un CRM, que està connectat amb tots els mòduls del programa, i que per tant resol les necessitats de les empreses més exigents.
Actualment, l’atenció al client constitueix una font d’avantatge competitiu, i suposa un element diferenciador respecte a la competència, en un context en què els mercats estan molt saturats i dominats per molts productes de diferents qualitats i preus, amb molt poc espai per a la diferenciació!