Un element fonamental és crear un programa de formació que s’ajusti a la funció de cada un dels usuaris, també dels departaments de l’empresa, i el més important és que vagi alineat amb els objectius definits.
També serà bàsic assignar un responsable de projecte, que sigui el guia del dia a dia del procés, que conegui d’avançada totes les necessitats empresarials, que hagi decidit i valorat la compra de l’ERP, i que un cop adquirit el sistema, certifiqui com es va implantant i marqui una guia d’objectius.
I per tal que assegurem l’èxit de la implantació de l’ERP cal tenir en compte el següent:
El personal ha d’estar implicat en la implantació i formació de l’ERP, ja que no serveix de res un bon treball per part del responsable si l’empresa no està conscienciada que hi ha uns terminis en els que cal adquirir el coneixement que posteriorment es posarà en pràctica.
Un cop implantat l’ERP caldrà preparar cursos de reciclatge per parlar de noves funcionalitats que hi pugui haver, refrescar la memòria, i recordar el que potser en el seu dia es va explicar, però que encara no s’ha posat a la pràctica.
La planificació també és clau, cal que es prepari un calendari de formació i que es compleixin els terminis, també és molt important donar-li prioritat i explicar la importància que té.
La comunicació sempre un factor de màxima importància per saber que pensa tant el personal, com els proveïdors, com els clientes, i poder donar resposta a aquestes necessitats.
Finalment és imprescindible fer un seguiment i certificar els objectius, per saber si s’estan complint els terminis, i s’estan adquirint els coneixements per treure el màxim partir de l’ERP.