Com a resultat de la seva activitat quotidiana, l’empresa genera un gran volum d’informació: en els estats financers, en els registres de vendes, a les comandes, als inventaris, en les anàlisis de costos, etc. Aquest tipus d’informació es pot aconseguir de manera fàcil i ràpida; per tant, convé gestionar-la correctament.
Una bona gestió de les dades comercials a l’empresa serveix per:
- Mantenir un actiu molt important per a l’empresa: el coneixement i la informació.
- Capitalitzar i aprofitar al màxim el coneixement i la informació dels col·laboradors.
- Agilitzar els processos de recollida i actualització de dades dels clients per part de tot el personal de l’organització.
- Millorar la productivitat, compartint les dades amb tots els departaments de l’empresa.
- Ser competitiu, la qual cosa implica disposar de bona informació.
Els avenços tecnològics han fet possible millorar la capacitat d’obtenció i el tractament posterior de la informació gràcies a la utilització de sistemes integrats de gestió ERP (Enterprise Resource Planning) i sistemes de gestió de les relacions amb els clients CRM (Customer Relationship Management).
Aquests tipus d’eines permeten que les empreses i les organitzacions tanquin el cicle de vendes de contactes amb més eficàcia, ja que la comunicació flueix de manera més fàcil entre els proveïdors i els clients i, així, s’automatitzen els cicles de vendes i es redueixen costos.
D’altra banda, si es disposa d’un sistema més intel·ligent i efectiu, com els que oferim a Micrològic, pot contribuir a crear oportunitats com ara les vendes encreuades o identificar la necessitat d’introduir nous productes en el mercat.