Davant d'una cerca de l'usuari, el motor de cerca en qüestió us oferirà els enllaços que millor s'ajustin a la vostra petició. Com és lògic, tot webmaster desitjaria que la seva pàgina web sigui l'escollida i aparegui sovint, i si pot ser, per sobre de la competència, o en primer lloc, però per poder aconseguir això cal entendre el funcionament dels buscadors.
D'aquesta manera, aconseguiran visites que els puguin reportar benefici i, amb aquest objectiu en ment, optimitzen el site intentant apel·lar als motors de cerca, però aquí cal tenir en compte una màxima molt important, i és que ni Google ni la resta de motors de cerca pretenen que optimitzis la teva pàgina web per a l'algoritme de resultats, no, el que volen és que optimitzis la teva web per a l'usuari.
Els temuts canvis en la cerca ajuden a Google a aprendre sobre la rellevància dels resultats, i així aconsegueix perfeccionar el producte. Cada cop s'esforça més a desxifrar la consulta de l'usuari i a donar-li una bona experiència de cerca.
Per tant, a l’hora de crear una pàgina web, cal concentrar-se en fer una bona estructura, un contingut de qualitat, i amb les paraules clau correctes, enfocades de manera concreta al negoci.
Una estratègia de SEO no ha de ser a curt termini, perquè si alguna cosa queda clara al món del SEO és que la qualitat prima i cap tendència hauria d'alterar radicalment el curs de la teva estratègia, això sí, sempre que s'estigui treballant d'acord amb els principis més bàsics de l'optimització a cercadors.