Com crear una oferta diferenciada?

Després d’haver analitzat la situació, marcat els objectius que es volen aconseguir, definit l’estratègia i segmentat, els següent per una empresa serà intentar satisfer les necessitats de cada un dels mercats objectiu amb una oferta diferenciada per cada un, per fer-ho caldrà seguir tres fases:

Com crear una oferta diferenciada?
  1. Identificar un conjunt d’avantatges competitives sobre les quals basar el posicionament, l’empresa ha de satisfer les necessitats dels clients millor que els seus competidors, i ho pot fer a partir de criteris com aquests:
    • Productes: les marques es poden diferenciar en funció de les característiques, rendiment, estil o disseny.
    • Serveis: els que acompanyen el producte.
    • Canal: en funció de com dissenyen la cobertura, l’experiència o el rendiment del canal.
    • Persones: a través de la contractació i formació de millors professionals que la competència.
  2. Seleccionar les avantatges competitives adequades, i per fer-ho per les diferències han de complir els següents requisits:
    • Aporten un beneficis de gran importància pels clients objectiu.
    • La competència no ofereix la diferència , o l’empresa ho fa d’una forma diferent.
    • La diferenciació ha de ser superior a altres formes en les que el client pot obtenir el mateix benefici.
    • És comunicable i visible pels clients, no es pot copiar fàcilment.
    • Els clients s’han de poder permetre pagar la diferència.
    • L’empresa pot introduir aquesta diferenciació de forma rentable.
  3. Presentar al mercat de la proposta seleccionada:
    • Estratègia més per més: un producte millorat a un preu superior per cobrir els costos.
    • Estratègia més per igual: és l’estratègia per competir amb l’anterior.
    • Igual per menys: aquesta estratègia és la que ofereixen les botigues de descompte.
    • Estratègia menys per menys: les cadenes d’hotels llancen marques amb serveis limitats a un preu inferior.
    • Estratègia més per menys: en teoria és l’ideal, el dilema està en aconseguir un producte millorat (amb el corresponent increment de costos) a un preu inferior. A més els clients poden preferir alguna altra de les estratègies anterior.

Per poder fer tot això, cal que les empreses comptin amb els programes i softwares de gestió més adequats en cada cas, aquells, com els que oferim a Micrològic, que us puguin adaptar a les necessitats concretes de cada Pime, de cada sector i de cada estratègia.

Tornar al llistat

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar