- Identificar un conjunt d’avantatges competitives sobre les quals basar el posicionament, l’empresa ha de satisfer les necessitats dels clients millor que els seus competidors, i ho pot fer a partir de criteris com aquests:
- Productes: les marques es poden diferenciar en funció de les característiques, rendiment, estil o disseny.
- Serveis: els que acompanyen el producte.
- Canal: en funció de com dissenyen la cobertura, l’experiència o el rendiment del canal.
- Persones: a través de la contractació i formació de millors professionals que la competència.
- Seleccionar les avantatges competitives adequades, i per fer-ho per les diferències han de complir els següents requisits:
- Aporten un beneficis de gran importància pels clients objectiu.
- La competència no ofereix la diferència , o l’empresa ho fa d’una forma diferent.
- La diferenciació ha de ser superior a altres formes en les que el client pot obtenir el mateix benefici.
- És comunicable i visible pels clients, no es pot copiar fàcilment.
- Els clients s’han de poder permetre pagar la diferència.
- L’empresa pot introduir aquesta diferenciació de forma rentable.
- Presentar al mercat de la proposta seleccionada:
- Estratègia més per més: un producte millorat a un preu superior per cobrir els costos.
- Estratègia més per igual: és l’estratègia per competir amb l’anterior.
- Igual per menys: aquesta estratègia és la que ofereixen les botigues de descompte.
- Estratègia menys per menys: les cadenes d’hotels llancen marques amb serveis limitats a un preu inferior.
- Estratègia més per menys: en teoria és l’ideal, el dilema està en aconseguir un producte millorat (amb el corresponent increment de costos) a un preu inferior. A més els clients poden preferir alguna altra de les estratègies anterior.
Per poder fer tot això, cal que les empreses comptin amb els programes i softwares de gestió més adequats en cada cas, aquells, com els que oferim a Micrològic, que us puguin adaptar a les necessitats concretes de cada Pime, de cada sector i de cada estratègia.