Gràcies a una bona auditoria SEO podem conèixer:
- Quins són els nostres punts febles
- Quines coses hem de corregir de la nostra web
- Quins elements funcionen bé i hem de mantenir en aquest estat?
Per tant, una auditoria és un anàlisi intern d'un lloc web, però també és un anàlisi extern perquè es veuen involucrades totes les parts que engloben el SEO en general.
L'objectiu de les auditories seo és poder trobar quins són els elements seo on-page i seo-off page, que estan dificultant el creixement orgànic de la nostra web. Això ens permetrà corregir aquests errors, i també podrem trobar-hi solució.
El SEO On Page és el que trobem internament dins de la nostra web i el SEO Off Page és que analitzem fora de la mateixa. A l’hora de dur a terme les auditories, és important tenir present que hi ha aquests dues vessants.
El primer que caldria fer és saber quines pàgines de la web apareixen als resultats de Google, i per fer-ho caldrà entrar al buscador i escriure la següent adreça: «site:dominioaauditar.com»; fent això es podrà veure:
- Si el total de resultats reflecteix el contingut total de la web.
- Si els títols SEO i les meta descriptions es visualitzen correctament.
- Errors o elements que no haurien de figurar.
Una altra acció recomanable, si es té accés al Search Console de la web que es vol auditar, és anar a la pestanya: índex de Google – Estat d’indexació, on hi haurà una gràfica que representa quantes URL té indexades el lloc web a Google.
Aquests serien els primers passos a seguir, en els propers posts anirem desgranant què més cal fer per realitzar una auditoria SEO a la vostra pàgina web.