Cal comprovar la relació entre el contingut i la publicitat, ja que si el vostre lloc web conté anuncis, assegureu-vos que aquests no consumeixin massa espai, cosa que podria fer tenir una classificació més baixa a Google.
Què és important en aquest sentit?
Si tens massa blocs d'anuncis a el teu lloc, has de reduir el número. Assegura't que els teus anuncis afegeixin valor per els teus usuaris. Comprova si la secció "a primera plana" pot llegir-se sense publicitat.
És important controlar la paraula clau central, ja que garanteix que tots els elements de contingut rellevants estiguin alineats amb la paraula clau central de la pàgina objectiu, que representa el tema central de la pàgina.
Què és important tenir en compte?
- El títol de la pàgina conté la paraula clau central?
- La capçalera H1 conté la paraula clau central?
- La paraula clau central es pot trobar a la metadescripció?
- Hi ha una paraula clau central al text del cos?
- S'utilitzen sinònims de la paraula clau central a els subtítols?
- Les etiquetes ALT contenen la paraula clau central?
- Vas utilitzar la paraula clau central a la URL?
- Hi ha instàncies de cannibalització de paraules clau?
També és vital comprovar pàgines individuals a la recerca de contingut duplicat, ja que sempre existeix quan es pot accedir al mateix contingut en diferents URL. El fet que el contingut estigui duplicat significa que els motors de cerca ja no poden determinar exactament quina adreça URL al teu domini és més rellevant, cosa que pot conduir al canibalisme de paraules clau a les SERP. Google ha de llavors mesurar els teus URL i decidir quina és la que s'adapta millor a una sol·licitud determinada. Això vol dir que una URL menys important podria rebre més prioritat, i els usuaris podrien acabar veient aquesta pàgina que no conté la informació que se suposa que haurien de veure.
El que és important fer és configurar redireccionaments 301 per evitar la duplicació de contingut quan es navegui pel teu lloc amb www o sense. Afegir "noindex" i "nofollow" a pàgines que només ofereixin contingut superficial o contingut gairebé duplicat. Fer servir la paginació per mostrar a Google que aquesta és una llista de pàgines. També fes servir l'etiqueta canònica per vincular Google amb la pàgina canònica per al mateix contingut.