Com analitzar la competència del mercat digital?

Actualment, el mercat digital es caracteritza per la forta competència, fins i tot, podem afirmar que el nivell de competència és superior a la del comerç tradicional, ja que aquest canal no hi entén de fronteres territorials i les barreres d’entrada són molt més febles.

Com analitzar la competència del mercat digital?

D’acord amb això, cal analitzar qui és la nostra competència i quina estratègia de venda en línia utilitza, només així comprendrem quin és el seu posicionament i aconseguirem formular de manera correcta la nostra proposta de valor.

Per poder fer aquest anàlisi cal considerar algunes preguntes com:

  • Quin és el seu posicionament en cercadors? En quines paraules clau es posicionen millor?
  • Respecte a les xarxes socials: quines xarxes socials gestiona la competència? Quina estratègia de dinamització utilitza? Quin volum de seguidors congrega en cadascuna d’elles?
  • Serem capaços d’aportar una proposta de valor nova i rellevant al mercat?

En el món online és més fàcil poder analitzar les diferents propostes de valor, per després poder definir la del propi projecte i assegurar un posicionament competitiu en el mercat.

Per continuar caldrà tenir en compte els aspectes econòmics per assegurar-nos que comptem amb els recursos suficients per tirar endavant la nostra iniciativa.

En l’apartat de costos, no només haurem de considerar les despeses inicials com són el desenvolupament de la plataforma, el disseny i la compra del domini, ja que podem caure en l’error de pensar que una botiga en línia es gestiona sola.

Caldrà considerar també altres costos associats al manteniment de la plataforma, les accions de màrqueting i dinamització, l’ús de TPV o altres sistemes de pagament, entre altres.

Per tant, caldrà fer una estimació de la xifra de negoci que esperem aconseguir durant un període, restant-li tots els costos associats (fixos i variables). Si el resultat és positiu, podem afirmar que el negoci és viable i, per tant, podrà generar beneficis per a l’empresa.

En definitiva, és imprescindible realitzar un procés de recerca i reflexió previ a l’inici de qualsevol projecte de comerç electrònic. D’aquesta manera, aconseguirem tenir un coneixement complet de l’entorn de venda digital, que ens permetrà plantejar una projecte rellevant i perdurable. Crear una botiga en línia amb una visió a llarg termini és fonamental per garantir que la proposta de valor perdurarà en el temps, i des de Mircològic us podem ajudar a crear la botiga online més adaptada a les vostres necessitats i al vostre sector.

Tornar al llistat

Este sitio web utiliza Cookies. Las cookies propias se usan para mejorar nuestros servicios y asegurar un buen funcionamiento de la página. El usuario tiene la posibilidad de aceptar solo las cookies necesarias o de aceptarlas todas. Además puede configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.

Acceptar totes les cookies
Acceptar només cookies necessàries
Com configurar