Sempre que les persones estiguin disposades a entregar les seves dades, els programes CRM ajudaran a les marques a conèixer-les, i a comunicar-se amb les audiències d’una manera efectiva i directa, per aconseguir que acabin comprant els seus productes i serveis de forma reiterada i fidel.
Però cal saber com utilitzar adequadament aquesta informació, i avaluar quins són els missatges que poden ser realment importants i rellevants per l’audiència, enlloc d’enviar indiscriminadament informació que potser no té sentit per aquella persona, i/o que la troba excessiva i pesada, i el més important, que pot acabar amb un posicionament negatiu d’aquella marca.
Una clau molt important en aquest sentit, és usar la informació que es té dels usuaris per segmentar els missatges per qui realment els espera i els valora. I optar pel silenci, en els casos que puguin tenir efectes contra produents.
Un altra utilitat molt gran de la informació que ens pot donar un CRM, és intentar entendre els estils de vida dels usuaris, i poder apropar-se de forma adequada a ells, per fer-ho hi ha una eina, que és la qualificació dels usuaris, que pot ajudar a conèixer-los millor, i sobretot a personalitzar cada interacció, i això es pot traduir en més rellevància i eficàcia de les comunicacions.
També cal tenir en compte que aquesta relació que les marques poden iniciar amb els consumidors és bidireccional, i per tant han d’estar disposades a interaccionar i escoltar el que tinguin a dir sobre la marca i els producte o serveis que es vulguin vendre.
El més important és saber que els programes CRM són espais cada vegada més rellevants per tal que les marques aportin valor als seus usuaris, i des de Micrològic tenim les millors opcions per la vostra empresa.