Per aconseguir-ho és important que el software de gestió o ERP tingui aquestes 6 funcionalitats que permeten optimitzar el magatzem:
- Multi magatzem: Permet disposar i crear múltiples ubicacions físiques o virtuals, diferenciant l'estoc de cadascuna, però podent conèixer els totals de cada una.
- Multi ubicació: L'estoc es pot organitzar per ubicacions, fent possible que es pugui indicar al sistema, no només en quin magatzem hi situa la mercaderia, sinó també la seva posició exacta. A més a més, s’eviten errors i optimitzem el temps de treball gestionant el sistema d’ubicacions amb terminals de mà tipus PDA o Tablet.
- Picking: Permet gestionar àgilment tant entrades com sortides de mercaderia. Selecciona quines comandes de venda han de passar a preparació i de forma immediata apareixeran a la “cua” als operaris que se n’encarreguen, i només hauran de llegir el codi de barres del producte, confirmar la quantitat i llegir el codi de barres de la ubicació.
- mPYME Picking: Sistema en temps real per a qualsevol dispositiu mòbil per a les entrades de mercaderia, sortides de mercaderia i recol·locació de mercaderia.
- Control de magatzem: Disposa en temps real de la quantitat de producte que tens disponible als magatzems i assegura la mercaderia adequada quan els clients la sol·licitin. Gestiona comandes i reserves, de manera automàtica. Registra entrades i sortides, i fa que es tingui una visió clara i encertada de tota l'activitat dins i fora dels teus magatzems.
- Recomptes i moviments: Possibilita un control exhaustiu a través dels documents de gestió de magatzem, que ens permeten modificar l'estoc dels articles, de manera que podem introduir les existències reals en un inventari, o realitzar una regularització per ajustar-lo.
Poder tenir un control com aquest, donarà a l’empresa una avantatge competitiva, ja que li serà possible controlar en tot moment l’entrada, la sortida, i la ubicació de les mercaderies, assegurant sempre que arribaran a temps al client final.