La factura en paper no desapareix i els comerços seguiran lliurant les seves factures simplifiques en paper, però ara hauran d'incloure el codi QR que permetrà al client verificar a la seu de l'Agència Tributària si la factura té validesa legal, però com ja s'explica a l'apartat Com funciona el sistema de comprovació del codi QR per als receptors de les factures? , https://www.programesdegestio.cat/factura-electronica/projecte-verifactu, el fet que una factura ordinària o factura simplificada no estigui registrada a l'Agència Tributària no vol dir necessàriament que no sigui una factura vàlida, ja que dependrà de si l'emissor s'ha acollit voluntàriament al sistema Verifactu per enviar les factures a l'AEAT.
Ara bé, allò que es pretén amb l'obligació d'incloure el codi QR a les factures i l'opció de presentació voluntària de les factures a l'Agència Tributària és lluitar contra el frau fiscal, per tant, un comerç, restaurant, cafeteria o qualsevol altre establiment que s'aculli voluntàriament a l'enviament dels seus registres de facturació a través de Verifactu, sempre ens podrà aportar un punt més de confiança.
No tenim constància que el fet que un client rebi una factura que no estigui complint amb la normativa pugui suposar una sanció per al client, ja que qui està incomplint és l'emissor, però en aquest punt caldrà estar atent a l'evolució de la legislació i davant de qualsevol dubte consultar-ho amb el vostre assessor fiscal o directament amb l'Agència Tributària.